ellenpropellenkarusellen

Nu ska jag göra en sälen-update åt min vän "E".. hehe för hon vill veta hur jag har haft det här uppe och jag har ju inte uppdaterat mitt bästa direkt. Vem vet, det kanske är fler som vill veta??

 

 

 

::::::Nu börjar det iallafall:::::


I bilen påväg upp (egentligen i en bil i sälen, en vecka efter att familjen åkt hem....men hade ingen annan bild)


På juldagen (min pappas födelsedag för de som vill veta) åkte jag, mamma och pappa upp till sälen. Till en början var allt bara nervöst, men positivt. Jag var mest nervös över hur alla var som jag skulle bo med och hur allt bara skulle funka. Vi kom dit på kvällen träffade min chef i tandådalen som skulle visa stugan (det kändes bra), han visade stugan (det kändes mindre bra för den var inte av det bästa slaget) och jag fick träffa mina roomies (och det kändes nog bra..). Mamma och pappa hade bokat rum på ett hotell så innan de skulle åka dit och lämna mig själv i stugan (för mina nya kompisar skulle gå ut den kvällen, PÅ EN MÅNDAG?!?!) åkte vi och åt pizza, MUUMS! Trots att vi satt på restaurang och hade det bra så kunde jag inte slappna av, inget var ju som det skulle. Allt var upp-och-nervänt, shit, dagen efter skulle ju mamma och pappa lämna mig for good. (ne okej, de skulle komma tillbaka efter en vecka för att åka skidor OCH MED ALEX MED SIG :D :D.....men ändå).

 

Dagen efter vaknade jag och var gråtfärdig för vad som väntade. Jag åt frukost, sen kom mamma och pappa och de hade köpt mat och grejer åt mig <3 Gud vad jag inte ville att de skulle lämna mig där.. Men jag var tvungen att ta mig från stugan till jobbet för att skriva på papper, så de skjutsade mig självklart dit och tillbaka sen till stugan. sen....SEEEEEEEEEEEEEEEEN sa vi hejdå.                 och jag kunde inte säga hejdå på rätt sätt för då skulle jag bara börja gråta och det ville jag inte. Jag tror de märkte det på mig. Men trots att det var så hemskt visste jag ju att vi snart skulle ses igen, det var bara denna första veckan jag var tvungen att genomlida själv innan de kom upp igen. För då skulle alex följa med upp, MIN ALEX!!!!! han skulle göra min säsong bäst. Hur dåligt allt annat än skulle vara skulle jag ha alex att genomlida det med. Har jag honom är i princip allting bra, det är gött bäst!

 

Från vår stuga till jobbet och affären är det ca 30-40 min promenad......... Jag hade ju ingen bil, vilket jag kände var jättejobbigt. Det fanns 4 andra i stugan som hade bil, men det kändes så krångligt allting med hur man skulle ta sig till jobbet, hem från jobbet och bara handla. Då ville jag mest i världen bara ha en liten bil. Det fanns buss också som gick en gång i timmen, men det visste jag inte då, det lärde jag mig senare.


utsikten. snööööö, mängder av snö som stannar ända till sommaren typ..

 

Stugan är ett stort hus uppdelat i två stugor som är likadana. En vanlig våning och en källare, med läskigaste trappan! I min stuga bodde tre tjejer + jag. Alla fick var sitt rum med våningsäng i varje. (DOCK ORÄTTVIST. SÄNGARNA I KÄLLAREN VAR 120, DE DÄR UPPE 80 ELLER 90. och jaaaaa jag fick ju rummet uppe..) Där nere bodde Emma A och Louise och det kändes som att de var lite homies.. I rummet jämte mig där uppe bodde Lisa, en tjej från Tingsryd!! Det var ju faktiskt knäppt. (Ellen, Tingsryd liggen 3 mil från Växjö, är inte bara en öl) Vi var 92:or allihop utom Louise som var 90..år, hehe ne 90:a.. I stugan jämte bodde Martin, Marcus (outsider och kallas pimpim av nån konstig anledning som ingen vill veta.....:S:S), Emma K och hennes pojkvän Eric. Alla vi jobbade på samma ställe, utom Martin som jobbade hälften för Tandådalens wärdshus och hälften på skistar.  Än så länge visste jag inte mycket om nån av dem så visste inte hur bra och snälla alla var. Detta var alltså personalboende 1 "Järpstigen 10", även kallad "järpen" och "järpis".

 

Vi hade också en tredje stugdel hos oss där endast en fransman bodde. Kock, singel, ca 50 bast. En lite slemmig med snäll typ sa lisa, men jag visste ju inte.

 

jäääklar vad jag kan babbla på, hahah finns sjukt mycket att berätta! :D

 

Kvällen innan jag jobbade mitt första pass skulle vi självklart gå ut. Adrian Lux skulle spela på hc (uteställe) och jag ville inte missa detta, men jag var osäker eftersom jag skulle jobba. Men jag hängde på ändå, fixade en box med tre apor (Satt jäkligt fint det). Juste, den kvällen hade det flyttat in en ny tjej i emma K's stuga, erika hette hon och hon hängde självklart med ut. Vi drog på förfest till personalboende 2 "jens brittas väg", även kallad "jens britta" och "jb". Det var mycket finare, MYYYCKET MYCKET finare än vårt.. : ( och det var jääääättemycket folk, HJÄLP. Jag gick in och hälsade på alla och mindes kanske tre namn efter runt 20 pers, shit. Men där satt alla och lamförfestade, sjukt lamt. Det var musik, alla drack osv. Men vart var dansen och tagget? Kändes tråkigt. Jag pratade inte med många där den kvällen, visste inte vad jag skulle säga, och ingen pratade direkt med mig heller. Men sen drog vi ut iaf och jag kände mig lite obekväm eftersom man alltid vill ha EN person som man kan ha som ”wingman” hahah, ne inte wingman men en kompis man kan va säker på att kunna hänga med hela kvällen om man inte känner nån annan. Det hade inte jag, men det funkar fint ändå. Jag ÄÄÄLSKAR ju att dansa loss när jag är ute, men först var jag lite acki med det, men efter en stund kom alla igång och även jag kunde dansa loss :D och adrian lux var niiice.

 

Detta blir allt för denna gång alla kära läsare. Nästa update kommer kanske redan imorn. Nuu ska jag gosa med alex wihi. LOVE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0